Home / online biznis / eshop / Lukáš Pampurík: Chcem vybudovať obchod, ktorý bude poznať každý a následne expandovať po celej Európe

Lukáš Pampurík: Chcem vybudovať obchod, ktorý bude poznať každý a následne expandovať po celej Európe

  • Kto je lukáš Pampurík?

Mám 22 rokov. Moja práca ma veľmi baví a fascinuje. Zaoberám sa internetovým marketingom a podnikaním na internete. Vo voľnom čase športujem.

  • Kedy si začal s podnikaním?

Myslím, že som mal približne 16 rokov, spustil som web o hudbe so scriptom na vyhľadávanie mp3 pesničiek. Následne, keď som ho predal, začal som sa zaoberať tvorbou malých MFA.

Vďaka malej konkurencii v oblasti SEO sa mi vcelku darilo. Keď som mal 17, založil som si prvý e-shop Loly.sk. Tomu sa momentálne venujem už veľmi málo.

Lukas Pampurik

  • Prečo biznis, prečo onlinebiznis a prečo eshopy?

Vždy ma fascinovala tá flexibilita podnikateľov a taktiež to, že ak má človek dobrý nápad, tvrdo maká, tak sa mu to odrazí aj na zisku. Takže s dobrým nápadom kľudne môžete znásobiť svoj mesačný príjem behom pár týždňov/mesiacov.

Onlinebiznis mi je blízky možno preto, že som mal vždy blízko k počítačom a možno aj preto, že práve cez internet dokáže človek podnikať aj bez vysokého kapitálu.

Niekedy sám premýšľam, prečo som sa dal na e-shopy Samozrejme mám aj iné projekty, no pri e-shopoch ma baví asi to, že ak si človek trochu viac mákne, nájde dobrý marketingový kanál alebo zistí, že mu niečo zdvihne konverziu, dosť rýchlo a výrazne sa do odzrkadlí na obrate.

  • A čo offline? Nepremýšľaš o kamennej prevádzke? Oplatí sa to?

Premýšľam o kamennej predajni pre eshop Budchlap.sk, no tie počiatočné náklady a náklady za nájom s neistotou príjmu ma odrádzajú. Žijem v menšom meste ( Brezno, cca 23 000 obyvateľov) preto neviem odhadnúť či by to išlo.

eshop budchlap.sk

  • Prevádzkuješ niekoľko eshopov, ktoré ponúkajú dámsku ale najnovšie aj pánsku módu. Prečo práve tento druh tovaru?

Keď som začínal, nebolo veľa obchodov so spodným prádlom, preto som spravil Loly.sk. V predaji textilu pokračujem asi preto, že už sa v tomto odvetví viem pohybovať a mám prehľad o tom ako to chodí, aké sú ceny a podmienky.

  • Sú potrebne veľké počiatočné náklady a investície pri takomto druhu eshopu?

Loly.sk som spustil s kapitálom 100 €. Bolo to však veľmi amatérske. Dizajn mi robil kamoš, nič sa neprogramovalo ani neupravovalo. Objednávky som vybavoval len keď prišli, nič som nemal na sklade. Ak chce však niekto spustiť lepší e-shop, tak je potrebné pustiť ďaleko viac peňazí. Ak by som teraz začínal podnikať bez kapitálu, tak by som do e-shopu nešiel, skôr nejaké služby, affiliate, magazíny a podobne.

  • Plánuješ expanziu svojho biznisu do zahraničia? Napríklad na český trh?

Áno chcel by som o pár mesiacov skúsiť Česko.

  • Je potrebné pri predaji takéhoto druhu tovaru držať skladové zásoby?

Je to lepšie, aj keď veľmi nákladne. V e-shope Budchlap.sk držím najpredávanejšie veci na sklade, niektoré modely si dokonca dávam šiť. Ak však chcete mať širokú ponuku oblečenia, kde je od každého modelu 5 veľkostí, tak je dosť náročné mať to na sklade.

budchlap.sk

  • S akou priemernou maržou sa pracuje pri predaji textilu?

Je to rôzne ale prirážky sú niekde okolo 30-100%, záleží od tovaru.

  • Myslíš si, že na Slovenskom trhu je veľká konkurencia?

V oblasti predaji oblečenia áno, taktiež v elektronike, šperkoch a podobných oblastí, kde sa jedná o bežné a často predávané produkty, no myslím, že to nie je nič hrozné a presadiť sa dá.

  • Čo považuješ za podstatné pre úspech eshopu?

V prvom rade si treba vybrať oblasť, v ktorej vidíte nejakú medzeru- napr. slabá konkurencia, chýbajúca značka tovaru, slabo využitý marketing ostatných e-shopov a podobne.

Potom si treba vybrať šikovných ľudí, ktorí budú rýchlo, flexibilne a dobre pracovať – grafik, programátor, možno marketér. Ďalej  už len netreba zaspať, ak sa začne kúsok dariť, treba pokračovať a vymýšlať nové veci.

  • Aký máš názor na zákon o ochrane osobných údajov, ktorý sa dotýka aj tvojho biznisu.

Podľa mňa zbytočná byrokracia, ale čo už nejako sa prispôsobím, ako vždy, keď si tí tam hore niečo vymyslia. Nemáme veľmi na výber.

  • Aké sú tvoje plány do budúcna? Môžeme sa tešiť na ďalší eshop?

Chcem sa poriadne venovať dvom- trom projektom. Vybudovať obchod, ktorý bude poznať každý a následne expandovať po celej Európe :) Ďalší e-shop zatiaľ nechystám.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.