Dnešný internetový svet nám ponúka obrovské množstvo obchodných príležitostí. Práve preto by si mal každý začínajúci podnikateľ zaobstarať najnovšie vychytávky z oblasti technológie, najmä čo sa týka internetu a informačných technológií.
Existuje veľa možností a nápadov na uskutočnenie vašich snov, avšak, ak chcete vykročiť tou správnou nohou, odporúčam zamerať sa na nasledujúcich 25:
1.Mobilné aplikácie
Skutočne sú to už bilióny ľudí, čo vlastnia smartfóny. Naviac tablety a očakávané Google glass v budúcnosti ešte viac podnietia rozvoj online marketingového priemyslu a mobilné aplikácie budú od roku 2014 valcovať budúcnosť. Dopyt po nich sa neustále zvyšuje.
2. Reputácia
Aby si spoločnosť dokázala zachovať značku, je potrebné udržať si reputáciu. Spolu so zvyšujúcim sa počtom internetových užívateľov sa zvyšuje aj počet ohlasov, či už kladných, alebo záporných. Ak sa chcete prezentovať v dobrom svetle, mali by ste si najať ORM (Online reputation management) špecialistov, ktorí vám budú pomáhať udržiavať si vaše renomé.
3. Vyhľadávanie a optimalizačné služby
Optimalizácia internetových prehliadačov budú prosperovať pokým budú fungovať. Nakoľko momentálne nie je ľahké zaradiť stránku do prehliadača, SEO (search engine optimalization) služby sú stále žiadanejšie. SEO zabezpečuje, že vaša stránka bude podporovaná Googlom i inými internetovými prehliadačmi.
4. Social media marketing
Tento druh marketingu je rovnako dôležitý, čo sa týka mobilných aplikácií aj internetového vyhľadávania. Ak sa vyznáte na Facebooku, Google+, LinkedIne, Pinterest, Twitteri, Youtube alebo na iných sociálnych sieťach a propagácia značky vám nerobí žiadny problém, máte dvere otvorené.
5. Obsah tiež dobre vynáša
Pokiaľ radi píšete a robíte prieskumy, určite sa vám podarí osloviť verejnosť. A z toho by sa dal rozbehnúť dobrý biznis.
6. Virtuálny asistent
Podnikatelia sa sústreďujú na čokoľvek, čo prinesie ich firmám profit. Prostredníctvom virtuálnych asistentov, poverených úlohami, by sa práca dala zaiste zefektívniť v rôznych oblastiach ako napríklad účtovníctvo, dizajn, marketing alebo zákaznícky servis.
7. Outsourcing
BPO (Business process outsourcing) je veľmi všeobecnou službou. Ide o využívanie „vonkajších zdrojov“ . Zahŕňa zákaznícku, technickú podporu, telemarketing, IT servisné centrá, spravovanie účtovníctva a iných údajov ako aj prieskumy. Pokiaľ máte IT infraštruktúru, pokojne si môžete zostaviť profesionálny tím, s ktorým rozbehnete vlastnú BPO firmu.
8. Dizajn webstránok
Obchodné spoločnosti budú potrebovať „webových dizajnérov“, ktorí dokážu spraviť ich stránku dostupnou a spoľahlivou pre mobilné zariadenia.
9. Refinancovanie stránok
Metóda vývoja a predaja vyvinutej stránky funguje na rovnakom princípe ako obchodovanie so skutočným vlastníctvom.
10. Cloud computing
Údaje v telepočítačovom systéme sú flexibilnejšie a efektívnejšie. Práve preto stále viac obchodných spoločností zaraďaje svoje súbory, stránky a aplikácie do tohto systému, kde na požiadanie môžete získať prístup k spoločne využívaným prostriedkom výpočtovej techniky. Dokonca máte možnosť rozbehnúť spoločnosť bez telepočítačových infraštruktúr, nakoľko niektoré staré „cloud computing“ firmy ponúkajú predaj vlastnej prevádzky.
11. Digitálna inzercia
Vytvorte sieť stránok s bohatým a kvalitným obsahom, čím sa vám zaiste podarí zaujať. Neskôr budete môcť ponúkať reklamné balíčky klientom, ktorí budú chcieť inzerovať na vašich stránkach. Funguje to rovnako ako vydávanie novín či časopisov s jediným rozdielom- všetko je online, dostupné z počítača i z mobilu.
12. Digitálna inzercia a provízie
Ak nevlastníte sieť stránok, môžete pozývať webstránky a akumulovať ich, čím vytvoríte inzerčnú sieť. Ako sprostredkovateľ budete hľadať inzerentov. Avšak pokiaľ nevlastníte stránky, môžete si nárokovať iba na provízie alebo určité percento zo zisku.
13. Video produkcia a animácie
Každá obchodná firma chce mať veľkolepé video na Youtube, Facebooku alebo iných stránkach. Vďaka úspešnej propagácií majú videá veľký potenciál stať sa skutočne produktívnymi. Takže ak Ste šikovný a talentovaný, pomôžte spoločnostiam vytvoriť ten najlepší film pre ich biznis.
14. Grafický a infografický dizajn
Zvyšujúca sa popularita sociálnych sietí, ktoré sa sústreďujú na prispievanie obrázkov, ako napríklad Instagram, Pinterest či Facebooku, dokazuje, že pokiaľ ide o spopularizovanie vlastného podnikania, obchodníci stavajú práve na infografiku.
15. Poradenstvo v oblasti fotografie
Ste fotograf? Milujete fotografovanie? Tak neváhajte a využite svoj talent a schopnosti. Nádherné obrázky priťahujú veľa očí, naviac dnes chce mať na sociálnych sieťach snáď každý úspešnú profilovku či titulnú fotku.
16. Internetový obchod
Na internete môžete predať takmer hocičo. Takže prečo neskúsiť rozbehnúť biznis tam? Vaše produkty môžete pridať na eCommerce webstránky ako napríklad eBay alebo Amazon.com. Alebo dokonca môžete založiť vlastný internetový obchod.
17. Ochrana údajov
V nasledujúcom roku bude záujem o súkromie a ochranu údajov naďalej narastať. Akékoľvek dôverné alebo utajené informácie môžu uniknúť a veľmi rýchlo sa rozšíriť po Facebooku, Twitteri alebo iných sociálnych sieťach. Čiže mnoho podnikateľov a spoločností bude vyhľadávať expertov na ochranu ich údajov.
18. Webináre
Webinár= webový seminár, nová forma vzdelávania z pohodlia domova online, môže byť skutočne výhodným spôsobom ako si zabezpečiť príjem. Pokiaľ ste informovaný alebo dobrý odborník v určitej oblasti, prostredníctvom webinárov môžete bez obáv vyučovať.
19. Odovzdajte váš recept na úspešný biznis
A napokon keď už viete ako rozbehnúť online biznis a naozaj sa vám darí, prečo neučiť iných ako na to? Samozrejme nie zadarmo.
20. Online odborné konzultácie
Zdieľajte vaše odborné znalosti a zarábajte. Vďaka modernej IT technológii je online poradenstvo teraz omnoho ľahšie. Vyskúšajte Skype alebo Google+ .
21. Emaily a marketing
Pokiaľ máte emailovú databázu odoberateľov či už vašich letákov, blogov alebo iného významného obsahu, využite ju na propagáciu produktov renomovaných spoločností. Dajte si však pozor, aby ste vašich odoberateľov nespamovali a produkty, ktoré ponúkate, im budú užitočné a relevantné.
22. Partnerské siete
Existujú partnerské siete ako Amazon.com, Commission Junction a Clickband.com, kam sa môžete zaregistrovať a ponúkať produkty na vašej stránke, blogu alebo na inej sieti a získavať provízie z každého presmerovania. Podľa prieskumu agentúry Forrester v nasledujúcom roku bude takýto spôsob propagovania veľmi vynášať.
23. World-of-mouth
WOM v preklade znamená neformálna komunikácia medzi ľuďmi. Využitie tejto komunikácie pre marketing znamená byť ten, o kom sa hovorí. Sieťový marketing alebo viacúrovňový marketing patria dnes taktiež medzi najhorúcejšie trendy. Takže, ak chcete rozbehnúť online biznis a vyberiete správny produkt, využitie týchto druhov marketingu bude pre vás zaiste výhodným.
24. Blogovanie
Rovnako lukratívny biznis. Mnoho dnešných bloggerov zarába práve reklamou, PPC inzerciou, partnerskými sieťami, členskými poplatkami alebo sponzoringom. Blogy navštevované miliónmi ľudí mesačne už priniesli svojim majiteľom skutočne slušné výnosy. Tajomstvo blogovacieho úspechu spočíva v kvalite, kvantite a vážnosti príspevkov. Avšak, aby blogovanie bolo úspešné, taktiež potrebuje marketingovú stratégiu– napríklad SEO služby, social media marketing alebo dobrý obsah.
25. Prevodový koeficient a jeho optimalizácia
Ďalšou dôležitou marketingovou službou, ktorú dnes ponúka mnoho reklamných servisov, je zlepšovanie prevodového koeficientu. Optimalizácia konverzného kurzu zahŕňa prieskum, analýzu trhu a iné stratégie či techniky, aby zaistila, že podniky budú mať väčšie zisky z prevodov vrámci webovej prevádzky a internetovej expozície.
Zdroj: mashable.com
Máte nejaké iné nápady pre rok 2014 alebo viete o ďalších obchodné možnostiach, do ktorých sa oplatí investovať úsilie? Neváhajte podeliť sa s nami o ne.