Home / online biznis / Ako osloviť zákazníka?

Ako osloviť zákazníka?

Podnikatelia, ak chcú preraziť pri tak veľkej konkurencii, budú musieť nájsť spôsob, ktorým zákazníka osloviť, aby si produkt kúpil. Je to však individuálne.

Inak oslovujete zákazníkov, keď podnikáte v gastro službách a inak oslovujete zákazníkov, ak predávate elektromotory. Ako teda správne oslovovať zákazníkov, aby ste mali úspech a zákazník od vás daný produkt kúpil?

Nechváľte produkt do nebies – tým zákazníka skôr odplašíte

Ak si myslíte, že zákazník kúpi produkt, ktorý mu vychválite do nebies a nenájdete na ňom vôbec žiadnu chybičku, tak sa hlboko mýlite. Zákazníci sa voči takýmto taktikám viacerých firiem stávajú imunní. Ešte sa nájdu takí, ktorí naletia. Ten počet je však naozaj minimálny.

Aby ste zákazníka oslovili, správajte sa prirodzene. Kľudne vymenujte aj nejaké nevýhody, ktoré má produkt. Nič tým nepokazíte, práve naopak, získate si dôveru zákazníka a šanca, že si váš produkt kúpi, bude reálne vyššia.

Nevnucujte sa mu – zákazníci to nemajú radi

Čo naozaj zákazníci nemajú radi, je vnucovanie. Ak budete za zákazníkom neustále behať a pýtať sa ho, či nepotrebuje poradiť, namiesto toho, aby si vyberal ďalej, odíde. Tým prídete o jedného zákazníka. Ak ale v tomto budete pokračovať ďalej, ucítite pokles tržby.

Tak ako vyškolený personál prostredníctvom telemarketingu získava spätnú väzbu od zákazníkov, tak vás môže prezradiť dotazník, ktorý zákazníci na predajni môžu vyplniť. Buďte vždy ochotný zákazníkovi pomôcť, ale zároveň sa zákazníkovi nevnucujte.

Každý predávajúci by mal ochotne poskytovať služby zákazníkom. Pozitívne naladeného a usmiateho človeka je radosť stretnúť za pultom v predajni. Iné je to samozrejme, ak robíte v call centre v Bratislave. Tam vás zákazníci neuvidia, pretože budete s nimi komunikovať len prostredníctvom telefónu.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.