Home / blog / 5 copywriting tipov ako nalákať zákazníkov

5 copywriting tipov ako nalákať zákazníkov

Keď spúšťate vašu stránku po prvýkrát, je ľahké nechať sa rozptýliť prácou na tomto svojom prvom počine. Pridanie zaručene dobrej funkcie, spravovanie podpory zákazníkov – to všetko si vyžaduje veľa pozornosti.

Ak však nedáte svojmu marketingu lásku, ktorú potrebuje, tak spustenie vašej stránky nikdy nezíska trakciu so zákazníkmi a nebude tak rásť do ďalšej úrovne. Pokiaľ ide o vytváranie marketingu, žiaden aspekt nemá väčší vplyv, než vaša kópia – teda správa, ktorú používate pre spojenie s návštevníkmi a ich transformáciu na kupujúcich.

Nižšie sa pozrieme na päť jednoduchých, ale silných spúšťacích copywriting techník aby ste mohli začať skoro (a trvalo) budovať vzťah so zákazníkmi.

1. Porozprávajte sa s jednou osobou

Mylná predstava o písaní kópie pre web je , že by ste mali napísať , ako keby ste hovorili k veľkému publiku. Veď aj hovoríte.

Ale vaša kópia bude mať oveľa väčší vplyv, ak bude napísaná ako keby ste mali konverzáciu s jednou osobou – len vy a ja . To pomáha budovať hlbší vzťah medzi vami a čitateľom, pretože je to intímnejšie a osobnejšie. Nepíšte však ani akoby by ste sa zhovárali s hocijakou osobou.

Musíte mať dôkladné znalosti o tom, kto je váš cieľový zákazník. Rozprávajte sa s ním v jeho jazyku a používajte terminológiu a štýl aký používa on. Zamerajte sa na body, na ktorých pri danom cieľovom zákazníkovi najviac záleží.

Identifikujte napríklad hlavnú myšlienku, ktorú vám vaši zákazníci vám najviac popisujú, keď s nimi hovoríte (zhovárate sa pravidelne so svojimi zákazníkmi, však?) . Popíšte túto myšlienku pomocou tých slov, ktoré by použil váš zákazník aby ich popísal. Keď si to zákazník (napr. žena) takto prečíta, bude bezprostredne cítiť súvis so sebou a bude predpokladať, že ste “cítili jej bolesť.” To znamená, že máte riešenie určené iba pre ňu, na ktoré môže prísť ak bude čítať ďalej.

(Google Analytics vám povie, čo sa stalo, KISSmetrics vám povie, kto to urobil. KISSmetrics zaplní túto medzeru tým, že vám ukáže každú akciu, ktorý niekto vykonal. Nakoniec budete vedieť kto sú vaši najhodnotnejší zákazníci a ako ich získať viac. Zaregistrujte sa do KISSmetrics dnes.)

Titulok KISSmetrics robí dve veci naozaj dobre. Po prvé, hovorí k „vám“, nie ku „všetkým“ a identifikuje sa so svojimi cieľovými zákazníkmi a vlastníkmi, ktorí sa starajú o analýzu a metriku.

2. Zamerajte sa na výhody, nie na funkcie

Váš výrobok môže mať dlhý zoznam technických vlastností a funkcií, ktoré vymenované v poradí môžu znieť lákavo.

Bohužiaľ to nie je také jednoduché. Predtým, než sa návštevník premení na platiaceho zákazníka, musí sa zaujímať. Váš výrobok musí mať taký vplyv, že je ochotný otvoriť peňaženku a vytiahnuť svoju kreditnú kartu hneď na mieste.

Ako sa dostanete do tohto bodu? Svojim zameraním na výhody. Ako bude váš zákazník ťažiť z používania vášho výrobku? Ako sa jej život zmení k lepšiemu, ak sa rozhodne využiť váš výrobok?

(Zostaňte organizovaný v kancelárii, doma alebo na cestách. Vyskúšajte naše aplikácie.)

Pozrime sa na tento príklad. Flow je populárna aplikácia na robenie zoznamov úloh. Hlavným rysom je, že triedi tieto zoznamy úloh a zdieľa ich s ostatnými – ale to je len funkcia, nie je to výhoda. Výhodou Flow je, že udržuje váš tím organizovaný a synchronizovaný.

3. Znížte trenie

Kedykoľvek budete žiadať o peniaze alebo hoci len kontaktné údaje návštevníkov, vždy narazíte na  nejaký prirodzený odpor. Ľudia nie sú ochotní rozlúčiť sa s ich ťažko zarobenými peniazmi alebo riskovať spam zdieľaním ich mailovej adresy.

Spôsob, ako prekonať túto prekážku je znížiť „trenie“ vo vašej kópii. Namiesto toho, aby ste označili hlavné tlačidlo slovom „Odoslať“, skúste „Zaregistrujte sa zdarma.“ Alebo keď to je tlačidlo, ktoré vyzýva k dokončeniu nákupu, napríklad „Kúp teraz“, skúste pridať „30 dní záruka vrátenia peňazí“ v malom texte pod ním.

Takto poskytujete svojim zákazníkom pozitívnu spätnú väzbu, že jeho riziko je minimálne, a že robí inteligentné rozhodnutie tým, že klikne.

4. Pritiahnite pozornosť a udržte si ju

V okamihu, keď návštevník prvýkrát narazí na vašu začínajúcu domovskú stránku, je to rozhodujúci moment. Je okamžite na pozore, že jeho čas by mohol byť premrhaný, takže jeho kurzor balansuje na tlačidle späť a čaká na zámienku, aby odišiel z vašej stránky.

Je na vašej stránke, a to najmä na hlavnom hornom titulku a podnadpise, aby zabránili tomuto jeho odchodu. Váš titulok musí upútať jeho pozornosť, váš podnadpis musí jeho pozornosť udržať. Horný titulok by mal hovoriť priamo k tomu, čo váš cieľový zákazník potrebuje. Mal by tiež mať odvážne tvrdenie, takmer až k bodu, kedy je ťažko uveriteľné. Treba ho zastihnúť nepripraveného aby chcel čítať ďalej.

Podnadpis alebo prvý krátky odsek, by mal udržať pozornosť tým, že navodí dôležitosť celého článku. Tu by ste mali byť jednoznačný a úprimný o tom, čo ponúkate. V skratke by ste mali napísať len toľko, aby si váš návštevník potvrdil, že to je v skutočnosti niečo o čom má záujem dozvedieť sa viac.

(Získajte obraz. Dozveďte sa, kto a na čom pracuje v skutočnom čase. Zistite, kedy sú členovia tímu k dispozícii. Sledujte projektový rozpočet a strávený čas. 10,000ft je výskumný plánovací nástroj, ktorý vám dáva obraz o vašom podnikaní, pracovníkoch a projektoch. Pozrite si video o 10,000ft. Skúste to teraz.

10,000ft, aplikácia na vedenie tímu pre majiteľov podnikov, má efektívny a krátky titulok, ktorý hovorí to, na čom vlastníkovi firmy naozaj záleží: Získať obraz o jeho spoločnosti.

Nasledujúcich pár riadkov ďalej objasňuje a zmieňuje výhody aplikácie, napríklad zistenie kedy sú členovia tímu k dispozícii a sledovanie projektového rozpočtu.

5. Vyvolajte zvedavosť

Všetky vyššie uvedené príklady zdieľajú spoločnú taktiku: Vyvolávajú zvedavosť.

Cieľom vášho hlavného titulku je prinútiť návštevníkov, aby si prečítali aj podnadpis. Cieľom podnadpisu je dostať ich prečítať si prvý odsek. Odtiaľ ich chcete aby pokračovali čítať celkom až do konca a vyzvať ich k akcii.

V snahe donútiť svojich návštevníkov zdržať sa na vašej stránke je potrebné aby boli  neustále zvedaví a chceli sa dozvedieť viac.

Dajte im ochutnať, ale nedávajte im zjesť celú tortu. Je samozrejme v poriadku zaviesť koncept ale mali by ste byť skúpy na detaily a tak návštevník túži po ďalších informáciách. Ponúkajte mu vašu stánku kúsok po kúsku aby sa potom pred ním pekne rozvinula.

V príklade webových stránok pre 10,000ft, hlavný titulok a prvý odsek jednoducho identifikoval problémy, ktoré sa môžu týkať podnikateľov. Neriešia ako tento produkt rieši tieto problémy a preto musí čitateľ pokračovať ďalej na stránku.

zdroj. mashable.com

Máte niečo, čo by ste dodali k tomuto článku? Podeľte sa o to v komentároch.

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.