Home / sociálne médiá / google plus / 10 trendov marketingu v sociálnych médiách pre rok 2014

10 trendov marketingu v sociálnych médiách pre rok 2014

V roku 2008 ešte neboli sociálne média zaťažené minulosťou, práve naopak, boli povzbudzované budúcnosťou, vnímané ako určitá hračka, ktorá bola pre mnohých zaujímavá. Tento pohľad na sociálne média sa však v priebehu rokov zmenil, a tak sa Facebook a Twitter stali verejnými obchodnými spoločnosťami a start-upy už nie sú len záležitosťou geekov.

Sociálne médiá sa stávajú dospelejšími a vyspelejšími než ako sme boli na ne zvyknutí.

To, čo bolo, už neplatí, nastali zmeny a treba sa im prispôsobiť. Staré analógové paradigmy v marketingu, tlači i v biznise už boli prekonané. A tak vyspelosť sociálnych médií pre vás a váš biznis znamená implementovanie nových procesov a platforiem. Znie to nudne, ale je to efektívne.

1. Ak chceš hrať, tak plať

„Lajkovanie“ na Facebooku bolo začiatkom aj koncom Facebook marketingu. Dosiahnite 100 000 lajkov a získate tak veľké publikum. Áno. Lenže, z Facebooku sa stala obchodná spoločnosť a akcionári za to chcú určitú finančnú refundáciu.

Rozsah, kedy vás vaša fan page nestojí ani cent sa teda zužuje a z platenia sa stáva súčasť prevádzkovania fan page. Za Facebookom nezaostáva ani Twitter, ktorý si v priebehu uplynulých 12 mesiacov vyvinul možnosti poskytovania reklamy. S týmto trendom začal v USA a postupne ho rozširuje aj do Veľkej Británie a ostatných krajín.

Ak chcete dobrú propagáciu, bez peňazí to jednoducho nepôjde. Aspoň nie na Facebooku. A čoskoro ani Twitteri.

2. Plánovanie – nutné zlo

Tvrdiť, že uplatňujete social media marketing, pretože ste na Facebooku a na Twitteri už nestačí. Sociálne médiá vyrástli a vy potrebujete strategický plán marketingu na sociálnych sieťach. Vašou úlohou teda je:

  • definovať svoje ciele,
  • definovať svoje publikum,
  • zabezpečiť potrebný rozpočet a vhodné zdroje

Presne tak, nastal čas plánovať.

3. Zapracovať na kvalitnom obsahu

Sociálne médiá so sebou prinášajú obrovskú silu a možnosť celosvetového zásahu. Inovatívne a kreatívne značky a firmy si uvedomujú, že sociálne médiá a publikovanie kvalitného obsahu jednoducho patria k sebe. Preto vytvorte zaujímavý a kreatívny mediálny materiál, zdieľajte ho na sociálnych sieťach a začnite vlastnú globálnu konverzáciu.

Práve obsah je to, na čom záleží, pretože dobrý obsah sa šíri ďalej a vyvoláva diskusie. A kto zabezpečí, že sa váš obsah bude šíriť ďalej? Užívatelia sociálnych sietí. Pre potvrdenie uvádzame, že až 99% konverzácií na YouTube vzniká z podnetu fanúšikov alebo followerov.

4. Vizuálne orientované sociálne siete ako centrum záujmu

Vizuálny obsah je v súčasnosti tým najväčším a najefektívnejším trendom v marketingu sociálnych médií, a to kvôli niekoľkým faktorom:

  • rýchle prenikanie smartfónov a tabletov na trh
  • dostupnosť WiFi
  • primeraná cena za uplodovanie obrázkov s vysokým rozlíšením (HD),
  • neustále rastúci záujem o vizuálne sociálne siete ako Pinterest, Instagram, Vine a pod

Nezabúdajte, že v roku 2014 môžete zvýšiť povedomie o vašej značke alebo predaj aj vďaka šíreniu vizuálneho obsahu.

5. Univerzálnosť mobilných telefónov

Prispôsobiť obsahu prezeraniu cez telefón je veľmi dôležité a vzhľadom na čoraz univerzálnejšie použitie mobilných telefónov až kľúčové.

Preto sa uistite, že :

  • Váš blog je možné prezerať na mobilných zariadeniach, predovšetkým, ak používate WordPress.
  • Obrázky a videá musia byť jednoducho zobraziteľné na smartfónoch a tabletoch. Kedysi to bolo plusom, dnes nevyhnutnosťou.

6. Nositeľné sociálne siete

U nás na Slovensku možno stále hudba budúcnosti, ale ak poznáte Google glass, iste mi dáte za pravdu, že to je ešte len začiatok rozvoja takéhoto druhu sociálnych médií.

V roku 2014 je očakávaný nástup sociálnych sietí, ktoré prechádzajú z rúk na zápästie alebo tvár. Také sú prognózy, no ich úspešnosť a prijatie budeme vedieť zhodnotiť až o rok.

7. Boom Google+

V prípade Facebooku je platiť nevyhnutnosťou. Ale ako vieme, Facebook nie je jedinou sociálnou sieťou, kde môžete byť propagovaný vy, váš produkt alebo vaša práca. To nás „vedie“ smerom ku Google+, v ktorom, laicky povedané, zisky akcionárov nie sú prioritou.

Navyše, od Google+ je len kúsok ku Google Adwords a k SEO.

S viac ako pol miliónom užívateľov jeho význam neustále rastie a stáva sa dôležitým kolieskom v sfére sociálnych médií.

8. Rastúci vplyv online influencerov

Čím ďalej, tým viac sa dostávajú „do hry“ aj online influenceri. Určite každý z vás vie, o čom hovorím. Sú to ľudia, ktorí do určitej miery ovplyvňujú mienku druhých ľudí, predovšetkým svojich followerov. Hoci nejde o úplne nový trend, v roku 2014 očakávame jeho ešte väčší rozmach.

Úlohou pre vás teda je, aby ste našli toho správneho influencera aj pre váš produkt a spojili jeho meno s vašou firmou. Ako napríklad, keď Nike sponzoroval Tigera Woodsa.

9. Značky začínajú ignorovať klasické médiá

Viete ako Beyonce minulý rok v decembri oznámila, že bude mať nový album? Cez spoty v televízií? Cez bilboardy? …oznámila to cez Instagram, 8 miliónom svojich followerov. Výsledok? 365 000 stiahnutí za prvý deň a 1.2 milióna tweetov za 12 hodín.

Beyonce má svoju vlastnú distribučnú sieť, a to sociálne médiá. Sila jej fanúšikov hovorí sama za seba. Ako sme už uviedli, užívatelia sociálnych sietí rozhodujú o tom, či sa váš obsah bude šíriť ďalej.

10. Posúvať sa vpred

Buďte špičkoví v tom, čo dávate na sociálne siete. Hľadajte nové trendy, myšlienky, nápady a prispôsobujte ich sebe alebo svojej značke. Skúšajte, učte sa a inšpirujte sa úspešnými ľuďmi. Posuňte vpred svoje myslenie i svoj biznis.

zdroj: jeffbullas.comVáš osobní startup

Scroll To Top
Táto stránka využíva súbory Cookies Chcem vedieť viac.